قبادی دانا خبر داد:

آموزش مواجهه صحیح با معلولان در كتاب های درسی گنجانده می شود

آموزش مواجهه صحیح با معلولان در كتاب های درسی گنجانده می شود دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی كشور اظهار داشت: كارگروه مشترك برای تدوین سرفصل های آموزشی در مورد مناسب سازی و طرز صحیح مواجهه با معلولان جهت گنجاندن در كتب درسی تشكیل می شود.



به گزارش کار در محل به نقل از مهر، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فضای مجازی اظهار داشت: امروز چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در دفتر وزیر آموزش و پرورش و با حضور معاونان عضو این ستاد تشکیل شد و از وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگانی حضور داشتند و همینطور نماینده شهرداری ها و نماینده تشکل های افراد دارای معلولیت و همینطور جانبازان هم حاضر بودند.
وی افزود: در این نشست مصوباتی در ارتباط با وظایف آموزش و پرورش در مورد مناسب سازی شرایط محیطی در مدارس کشور و ساختمان های آموزش و پرورش به تصویب رسید و همینطور شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس جهت ساخت ساختمان های جدید یا در دست راه اندازی عنوان شد و در کنار آن بحث تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و حرکت به سمت عدم ایزوله کردن این افراد در جامعه و هم آموزش فرهنگ مناسب سازی و طرز صحیح مواجهه با معلولان بررسی گردید. در کنار اینها استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان هم از سمت معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان شد.
قبادی دانا اظهار داشت: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این نشست در ارتباط با فعالیتهای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت همچون ناشنوایان و نابینایان و طیف گروه اوتیسم به آموزش مطالبی عرضه کردند و همینطور گزارش خوبی درباره محتوای آموزشی این گروه و تکنولوژی مورد استفاده برای آنها، مناسب سازی محیطی مدارسشان و منابع انسانی برای آموزش این گروه و هم اشتغال افراد دارای معلولیت مطرح و پیشنهاداتی عرضه شد. مدیر آموزش و پرورش استثنایی کشور پیشنهاد نهضت مشارکت هم افزایی برای تهیه اقلام موردنیاز دانش آموزان دارای معلولیت را مورد تاکید قرار دادند.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این نشست گزارشی از فعالیت نوسازی و تجهیز مدارس هم در ارتباط با مناسب سازی ساختمان های آموزش و پرورش و مدارس عرضه شد.
وی افزود: ۱۲ مصوبه در انتها جلسه تصویب گردید که همچون آنها تشکیل کارگروه مشترک برای تدوین سرفصل های آموزشی در مورد مناسب سازی و طرز صحیح مواجه با معولان جهت گنجاندن در محتوای کتب درسی دانش آموزان و همینطور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. یکی دیگر از مصوبات این بود که سازمان نوسازی ضابطه ۲۴۶ مهندسین و مشاورین را در تمام فعالیتهای عمرانی در محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین الزامی و بر آن نظارت کند.
به گفته قبادی دانا، مدارس دولتی و غیردولتی برای دسترس پذیری معلولان باید مناسب سازی شوند و همینطور با تاکید وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه های فرهنگی و تربیتی هم برای این دسترس پذیری باید مناسب سازی شوند.
وی افزود: درباره فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم صحبت از این شد که داستان نویسان و مؤلفان تشویق شوند تا بر حضور این افراد در محیط های اجتماعی تاکید کند و همینطور بر این مورد که مجموعه شاد و آموزش های مجازی چه در اپلیکیشن شاد و چه در مدرسه تلویزیونی برای بهره مندی نابینایان و ناشنوایان مناسب سازی شود، تاکید شد و وزیر آموزش و پرورش ضمن همراهی و همگامی با مصوبات قبلی این ستاد، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را برای پیگیری و اجرای مصوبات بعنوان نماینده آموزش و پرورش معرفی نمود.
قبادی دانا در انتها در مورد مصوبات در ارتباط با شهرداری ها هم اظهار داشت: شهرداری تهران مکلف شد که تمام معابر منتهی به مدارس استثنایی را مناسب سازی کند که البته معاون عمران شهرداری اعلام نمود که بیشتر این معابر مناسب سازی شده است و برای تکمیل این فرایند تکلیف را پذیرفت و مقرر شد شهرداری های سراسر کشور هم در سایر شهرها این مهم را پیگیری کنند.

1399/09/02
21:09:42
5.0 / 5
107
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است