عبادی خبر داد

راه اندازی نخستین مسیر ویژه تردد دوچرخه در منطقه ۱۲

راه اندازی نخستین مسیر ویژه تردد دوچرخه در منطقه ۱۲ معاون حمل و نقل و ترافیك قلب طهران از راه اندازی نخستین مسیر ویژه تردد دوچرخه در خیابان بهشت منطقه 12 آگاهی داد.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات عمرانی راه اندازی این مسیر که قسمتی از یک شبکه ۳۸ کیلومتری مسیر تردد دوچرخه برای راه اندازی امسال است، اواسط مردادماه شروع شد و الان به انتها رسیده است. وی با تاکید بر این نکته که این مسیر جزو نخستین معابری است که به مسیر درجه یک تردد دوچرخه مجهز شده، درباره برنامه های عملیاتی در حوزه مسیرهای تردد دوچرخه در این منطقه اضافه کرد: باتوجه به موقعیت خاص منطقه ۱۲ از جنبه مرکزیت داشتن این منطقه در تهران، توجه به راه اندازی مسیرهای تردد منطقه از زمان راه اندازی پیاده راه های آن، همیشه مورد توجه بوده و پس از گسترش و توسعه پیاده راه ها در محدوده بازار تهران، مانند خیابان های ۱۵ خرداد، ناصرخسرو و صور اسرافیل، نخستین مسیرهای ویژه ما در این معابر آغاز به راه اندازی کرد. عبادی به راه اندازی معابر ویژه دوچرخه، پس از معابر پیاده راهی در داخل بوستان ها اشاره نمود و اظهار داشت: نخستین بوستانی که در این منطقه مجهز به مسیر دوچرخه شد، پارک شهر که قدیمی ترین بوستان تهران محسوب می شود، بود و هم اکنون با توسعه بوستان زندگی در محله هرندی ناحیه ۴ منطقه، برنامه راه اندازی مسیر ویژه در این بوستان در دست راه اندازی است که بعد از اختتام عملیات عمرانی، این مسیر ایجاد خواهد شد. معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در مورد برنامه های آتی دراین زمینه توضیح داد: بمنظور حفظ یکپارچگی مسیرها در سطح منطقه و طبق سند توسعه دوچرخه سواری شهر تهران، مسیرهایی هم مانند خیابان فردوسی، خیابان ۱۷ شهریور و در بعضی نقاط در پیاده راه ها همچون خیابان شوش و خیابان مجاهدین اسلام در دست برنامه ریزی داریم. بگفته وی این منطقه تقریباً درصدد طراحی رینگی است که دوچرخه سواران بتوانند در همه سطح منطقه هم در راه رفت و هم در راه برگشت تردد کنند که قسمتی از این رویداد امسال و قسمتی از آن در سال آینده به انجام خواهد رسید. عبادی در توضیحی در مورد پوشش همگانی حمل و نقل منطقه ۱۲ اظهار داشت: تقریباً به جز خط ۳ مترو، تمام خطوط مترو از این منطقه عبور می کنند و این نشان دهنده این نکته است که این منطقه از نظر پوشش حمل و نقل همگانی، مثل توسعه خطوط مترو و اتوبوس از پوشش کاملی برخوردارست. در کنار این توسعه مسیر تردد دوچرخه می تواند به یکپارچگی تردد در مسیرهای حمل و نقل عمومی کمک کنند؛ بدین سان که حتما باید ایستگاه های متروی منطقه به مسیر تردد دوچرخه نیز مجهز شوند. وی با اشاره به وجود محدودیت هایی نظیر قدیمی بودن بافت این منطقه و کم بودن عرض معابر برای مسیر راه اندازی دوچرخه اشاره کرد: از دیگر محدودیت ها بحث تردد موتورسواران است. تردد بالای موتورسیکلت در این منطقه و احتمال عبور این موتورها از مسیر ویژه تردد دوچرخه، نشان از به خرج دادن دقت عمل بیشتر در طراحی مسیرهاست. مسیرها باید به صورت هوشمندانه طراحی شود که در آینده تبدیل به مسیر تردد موتور نشود. عبادی در آخر از وجود دو پارکینگ در دو ایستگاه متروی شهدا و ایستگاه مولوی آگاهی داد و اظهار داشت: برای دوچرخه سواران این دو محدوده پارکینگ هایی نیز در نظر گرفته شده که بتوانند دوچرخه های خودرا نزدیک مترو پارک کنند و با مترو به ادامه مسیرهای خود بپردازند.

1399/06/14
10:49:14
5.0 / 5
1725
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است