تغییر نحوه حضور و ساعت كاری كاركنان شهرداری تهران اعلام شد

حضور تمام كاركنان شهرداری در محل كار از ۱۰ خرداد

حضور تمام كاركنان شهرداری در محل كار از ۱۰ خرداد به گزارش كار در محل معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نحوه حضور و ساعت كاری جدید كاركنان را از دهم خرداد اعلام نمود.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران این بخشنامه را با عنایت به آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و نظر به روند رو به بهبود شرایط کشور و شهر تهران درباره مدیریت و مهار همه گیری ویروس کرونا، صادر کرد. بر این اساس، ساعت کاری تمام واحدهای تابعه شهرداری تهران از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی، از ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۴: ۳۰ تعیین می شود. ساعت کار واحدهای اجرایی و نظارتی در حوزه معاونت های شهرداری تهران و نیروهایی که به صورت شیفتی، نگهبانی و در بخش های خدمات رسانی انجام وظیفه می کنند، بر حسب نیاز و با نظر معاونت ذیربط و بالاترین مقام مسئول هر واحد سازمانی بگونه ای هماهنگ و تعیین شود تا از بروز هرگونه وقفه در انجام وظایف و ایجاد اختلال در عرضه خدمت به شهروندان محترم پیشگیری شود. آنطور که در این بخشنامه آمده است؛ کارکنان دارای کسر ساعت کار شامل معلولان، بانوان دارای شرایط خاص، ایثارگران دارای کسر ساعت کار موظف، کماکان از کاهش ساعت کار روزانه خود بهره مند خواهند شد. بر طبق این بخشنامه، با رعایت دقیق دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ترددهای غیرضروری، از تاریخ ۱۰ خرداد سال جاری تمام کارکنان در محل کار خود حضور خواهند یافت و ملزم به ثبت تردد در دستگاه های حضور و غیاب واحد محل خدمت خود هستند. دسترسی های بوجود آمده در سامانه تردد در قسمت ثبت کارت به صورت خود اظهاری هم به روال قبل بازخواهد گشت. کارکنان دارای شرایط خاص در صورت نیاز می توانند از مرخصی استحقاقی و یا استعلاجی برابر قوانین و مقررات مربوطه بهره مند شوند. کارکنان مبتلا به بیماری های زمینه ای (گروه پر خطر با تایید شرکت شهر سالم) و همکاران ایثارگر (جانبازان شیمیایی) می توانند تا اطلاع ثانوی با تایید بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی به صورت دورکاری تداوم خدمت داشته باشند. برنامه ریزی برای تداوم دورکاری دورکاری بعنوان یکی از شکل های رسمی انجام کار در دست برنامه ریزی است که دستورالعمل مربوطه متعاقب تعیین مشاغل دورکار و ضوابط مربوطه برای اجرا ابلاغ خواهد گردید. در جهت حفظ سلامتی کارکنان شهرداری تهران و همینطور نحوه حضور آنان در ساعات کاری تعیین شده، ساعت ناهاری تا اطلاع ثانوی لغو و منظور نخواهد شد و هزینه ناهار کارکنان شاغل در مشاغل نگهبانی و یگان حفاظت که به صورت شیفتی مشغول بکار هستند، از آغاز سال جاری و برابر تعرفه قانونی و بعد از تایید مراتب از راه مبادی مربوطه پرداخت می شود. در این بخشنامه با اشاره به بند یک بخشنامه نحوه پرداخت مزایای غیرمستمر در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۹ در خصوص کسر سرانه ساعات اضافه کار، آمده است؛ از خرداد ۱۳۹۹ کاهش سرانه اضافه کار تمامی واحدها از ۱۰ ساعت به میزان ۲۰ ساعت اصلاح و تخصیص آن بر مبنای میزان عملکرد کارکنان و تایید مدیر مافوق صورت می پذیرد. با عنایت به بهبود شرایط و مدیریت نسبی بحران، سرانه اضافه کار و تعطیل کار کلیه واحدهای مندرج در بند ۱-۱ این بخشنامه هم همانند سایر واحدها در بند ۵ است. همینطور با عنایت به بند چهار این بخشنامه، ۲۰ درصد از کارکنان شاغل در واحدهایی شامل اجرایی، بحران، بهداشتی و خدمات ایمنی، نگهبانی، خدماتی و … می توانند از سقف ۱۶۰ ساعت برای مزایای اضافه کار و در چارچوب سرانه واحد سازمانی برخوردار شوند.

1399/03/08
13:29:55
5.0 / 5
377
تگهای خبر: خدمات , سازمان , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است