مهر خبر می دهد

كسب و كارهایی كه هم كرونا نقره داغشان كرد هم تامین اجتماعی

كسب و كارهایی كه هم كرونا نقره داغشان كرد هم تامین اجتماعی كار در محل: در صورتیكه ستاد ملی مبارزه با كرونا، كسب و كارها را به تعطیلی تا اول اردیبهشت ماه در تهران ملزم كرده، تامین اجتماعی همچنان در صورت تأخیر در ارسال فهرست بیمه پرسنل، جریمه تأخیر صادر می كند.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، یكی از مشكلاتی كه كارفرمایان در ایام اخیر با آن روبه رو شده اند، اجبار به تعطیلی شركت ها با مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا از یك سو و عدم موافقت سازمان تامین اجتماعی با تأخیر در دریافت فهرست حق بیمه كارگران و كاركنان شركت ها از طرف دیگر به سبب داشتن محدودیت زمانی برای دریافت فهرست حق بیمه كارگان كارگاه ها صرفاً تا اختتام پانزدهم هر ماه از طرف دیگر است.
به عبارت دیگر، ستاد ملی مبارزه با كرونا، كارگاه ها، شركت ها و اصناف را ملزم به بسته نگه داشتن محل كار خود كرده؛ اما لغو یا توقف موقتی بخشنامه اجرایی قانون تامین اجتماعی درباب سقف زمانی فرصت ارسال فهرست حق بیمه پرسنل را در این مصوبه اصلاح نكرده است.
این موضوع سبب شده تا آن دسته از كارفرماهایی كه بعد از تعطیلات نوروز توانستند با مجوز خاص به محل كار برگردند، بعد از آنكه فهرست حق بیمه كارگران را به دفاتر نمایندگی تامین اجتماعی عرضه كرده اند، با عدم موافقت این سازمان مواجه گشته اند.
درنتیجه در ماه جاری خیلی از كارفرماها با اعمال جرایم عدم پرداخت بموقع فهرست حق بیمه كارگران خود، از طرف دفاتر تامین اجتماعی روبه رو شده اند؛ حال آنكه خیلی از كارگاه ها مشمول مصوبات تعطیلی كسب و كارها از طرف ستاد ملی مبارزه با كرونا بوده اند.
ضمن اینكه زیرساخت های امكان ارسال غیر حضوری فهرست حق بیمه كارگران كارگاه ها به دفاتر نمایندگی سازمان تامین اجتماعی نیز فراهم نشده بود.
یك كارفرمای فعال در صنعت آی تی كه قرارداد پیمانكاری دارد، در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ما برمبنای بخشنامه اجرایی ماده ۳۴ قانون تامین اجتماعی، با توجه به این كه از سازمان نظام صنفی كامپیوتری مجوز داریم، مشمول بخشنامه حق بیمه شركت های انفورماتیك در قراردادهای پیمانكاری با شركت های دولتی شده و بجای پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه كارفرما، می بایست ۱۵ درصد حق بیمه پرداخت نماییم.
وی اضافه كرد: این در حالیست كه كارپرداز یكی از دفاتر نمایندگی تامین اجتماعی، حق بیمه كارگرانی كه در قرارداد پیمانكاری این شركت فناوری اطلاعات با یك بانك دولتی داریم را، ۳۰ درصد محاسبه كرده است؛ باتوجه به تعطیل بودن شركت بدلیل دستورالعمل ستاد ملی كرونا، تا هفته قبل تعطیل بودیم و حالا كه به كار بازگشته ایم، هر چه قدر به این مساله اعتراض كرده ایم، اعلام نموده اند كه بعد از ۱۵ فروردین برای اعتراض یا اصلاح فهرست كاركنان مراجعه نموده اید و نمی توانیم این فهرست را اصلاح كنیم!
به گفته این كارفرما، همین اشتباه كارپرداز دفتر نمایندگی تامین اجتماعی سبب شد تا خسارت بزرگی به این شركت انفورماتیكی وارد شود؛ حال آنكه ما تا ۱۵ فروردین ماه به دستور ستاد ملی مبارزه با كرونا امكان بازگشایی دفتر شركت را نداشتیم و بعد از آن از ۱۶ فروردین ماه كه با مجوز سازمان نظام صنفی یارانه ای و به صورت شیفتی، مبادرت به بازگشایی دفتر شركت كردیم، متأسفانه با این اشتباه بزرگ از طرف تامین اجتماعی مواجه شدیم كه خسارت بزرگی به شركت ما وارد كرده است.



منبع:

1399/01/26
23:57:41
5.0 / 5
3139
تگهای خبر: بانك , بیمه , تامین اجتماعی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است