مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مطرح كرد

نیاز تهران به راه اندازی ۶ خط جدید مترو

نیاز تهران به راه اندازی ۶ خط جدید مترو به گزارش كار در محل مدیرعامل مترو با تاكید بر اینكه برپایه طرح جامع حمل و نقل ریلی شهرتهران باید چهار خط دیگر مترو در پایتخت ساخته شود، اظهار داشت: علاوه بر این چهار خط، دوخط اكسپرس A و B هم باید ساخته شود.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، علی امام با اشاره به اینكه در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران در سال ۸۷، هشت خط داخل شهری و چهار خط اكسپرس برای پایتخت در نظر گرفته شده بود ولی در تصویب طرح توسط دولت در سال ۸۷، فقط ۷ خط تصویب، خطوط اكسپرس حذف و مابقی خطوط هم به منوریل تغییر یافت، اظهار داشت: خطوط اكسپرس، خطوطی هستندكه زیر سایر خطوط مترو حركت كرده و فواصل ایستگاه های آنها بیشتر از خطوط معمول بوده و با همه خطوط داخل شهر ارتباط و تبادل و در امتداد خطوط اقماری خواهند بود. وی با اشاره به اینكه هم اكنون متروی تهران؛ شش خط درون شهری و دو خط اقماری (كرج و فرودگاه امام خمینی (ره)) تا شهر جدید پرند دارد، بیان داشت: در بازبینی طرح جامع كه با مشاركت مشاوران با تجربه داخلی و خارجی تهیه شده؛ ۱۱ خط عادی و ۲ خط اكسپرس برای تهران در نظر گرفته شده است. امام با تاكید بر اینكه بنابر مصوبات بالادستی؛ ۷۵ درصد حمل و نقل داخل شهر باید توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد، اظهار داشت: در این میان ۳۰ درصد حمل و نقل در داخل شهر به عهده مترو است كه هم اكنون با جابه جایی روزانه دو میلیون مسافر، ۱۳ درصد آن محقق شده است. وی با اشاره به اینكه برپایه طرح جامع حمل و نقل ریلی و برنامه دوم توسعه شهر تهران باید امروز شاهد جابه جایی روزانه حداقل ۵ میلیون مسافر از راه مترو می بودیم، افزود: متاسفانه به علت كمبود بودجه، كامل نشدن زیرساخت های مورد نیاز خطوط مصوب، همینطور به علت عدم تصویب خطوط جدید و كاهش نیافتن سرفاصله حركت قطارها؛ این امر محقق نشده است، اما امیدواریم باتوجه به تكمیل خطوط ۶ و ۷ وساخت ۶ خط دیگر پیشبینی شده تاسال ۱۴۲۰ با عنایت به رشد جمعیت تعدادسفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد. مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار داشت: البته باید در نظر داشت كه در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران كه پارسال به تصویب رسید، مترو مكلف شده است تا سهم خویش را از سفرهای درون شهری به ۲۰ درصد برساند كه این امر مستلزم تلاش بسیار ویژه و تمركز خاص و دوچندان مدیریت شهری بر روی توسعه مترو است. امام با اشاره به اینكه هم اكنون منتظر نظر و تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیك كشور در مورد بازبینی طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران هستیم، اظهار داشت: درسال ۱۳۹۵ قراردادی با مشاوران ذی صلاح بسته شد تا این طرح جامع، موردبازنگری قرار گیرد، چون كه با عنایت به تغییراتی كه در وضعیت ترافیك و جمعیت شهر تهران اتفاق افتاده بود این بازبینی ضروری بود. وی افزود: خوشبختانه این بازبینی چند ماه پیش به پایان رسید و جهت بررسی به شورای عالی هماهنگی ترافیك كشور فرستاده شده است تا پس از تأیید و تصویب در برنامه كار شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد. وی با اشاره به اینكه بعد از تصویب این طرح در شورای عالی ترافیك و تامین بودجه؛ طراحی خطوط و اقدامات اجرایی را بر مبنای اولویت بندی شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: سیاست گذاری مدیریت جدید در مترو، ساخت خطوط بر مبنای افتتاح قطعه ای است و نه بهره برداری یكباره كل خط، چون كه امكان بهره برداری و استفاده سریع تر، بیشتر و ایمن تری را برای شهروندان فراهم می آورد.

1398/05/06
13:33:14
5.0 / 5
34
تگهای خبر: بودجه , سفر , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است