دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

تاكیدبر تكمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو، خط6 و 7مترو پایانه ندارند

تاكیدبر تكمیل فضاهای پشتیبان خطوط مترو، خط6 و 7مترو پایانه ندارند كار در محل: دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: صحبت كردن از خطوط جدید مترو درحالیكه فضاها وامكانات پشتیبان خطوط فعلی در وضعیت مناسبی نیستند، نشان از عدم درك صحیح و اصولی از شبكه مترواست.


محمد علی كرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه قطار مترو تهران با مدیریت فعلی حمل و نقل شهر تهران به مقصد مطلوبی نخواهد رسید اظهار داشت: صحبت كردن از خطوط جدید مترو درحالیكه فضاها و امكانات پشتیبان خطوط فعلی در وضعیت مناسبی نیستند، نشان از عدم درك صحیح و اصولی از شبكه مترو تهران و صرفاً دنبال كردن اقدامات نمایشی و بی حاصل برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران است. وی افزود: یكی از اجزای خطوط مترو، پایانه ها هستند كه هدف اصلی از راه اندازی پایانه ها، انتقال قطارها به آنها به منظور تعمیرات اساسی، تعمیرات دوره ای و یا بازدیدهای كوتاه مدت و روتین است. همین طور در ساعاتی كه بهره برداری از خط صورت نمی پذیرد یا فواصل حركت قطارها افزایش می یابد، قطارها در این فضاها توقف می كند تا بتوانند بطور خاص در ساعات اوج، تعداد متناسبی قطار را به داخل خط بفرستند. دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: درباب شبكه متروی تهران، خط یك از پایانه فتح آباد و خط ۲ از پایانه های دردشت و صادقیه استفاده می نماید كه این پایانه ها تا حد قابل قبولی نیازهای این دو خط را با شرایط و هدوی فعلی مرتفع می كند. اما خط ۳ متروی تهران با وجود اینكه چندین سال است مورد بهره برداری قرار گرفته، فاقد یك پایانه جهت ارائه سرویس های لازم است و برای سرویس دهی به قطارها، از امكانات سایر خطوط استفاده می شود كه این امر ضمن محدود كردن امكانات، امكان كاهش سرفاصله قطارها را نیز به طرز قابل توجهی محدود می كند. طراحی و عملیات اولیه پایانه خط ۳ در محدوده آزادگان در اواخر دهه ۸۰ شروع شد اما به سبب عدم تكمیل استملاكهای لازم و عدم انتخاب پیمانكار اجرایی و عدم تصمیم گیری صحیح، عملاً می توان گفت تا كنون هیچ اقدام مؤثری در این خصوص صورت نپذیرفته است. كرونی با اشاره به اینكه در ارتباط با خط ۴ مترو نیز با وجود اینكه زمین پاركینگ اكباتان و پایانه افسریه در اوایل دهه ۸۰ استملاك شده و قسمتی از عملیات اجرایی نیز در سالهای گذشته صورت گرفته به سبب توجه به سایر امور در حوزه حمل و نقل، عدم پیگیری كارها و عدم توجه به اموری از این قبیل كه لازمه سرویس دهی و ایمنی مطلوب خطوط می باشند، تا كنون امكان بهره برداری مناسب از این فضاها فراهم نیامده است اظهار داشت: خطوط ۶ و ۷ نیز كه بخشهایی از آنها در حال بهره برداری است فاقد پایانه های لازم است. وی اشاره كرد: باوجود راه اندازی خطوط مترو، فضاهای پشتیبان و لازمه بهره برداری و ایمنی مناسب آنها كه پایانه ها همچون این فضاها هستند، مورد بهره برداری قرار نگرفته است كه نیاز است قبل از صحبت از شروع هرگونه عملیات اجرایی در خطوط جدید، در برنامه ریزی فنی و مالی این امور و متعاقباً اجرایی كردن پایانه ها، پاركینگ ها، تونل های شانت، پله های فرار، ورودی ها و آسانسورها، هواسازهای ایستگاه ها، هواكشهای میان تونلی، سیستم اعلام و اطفای حریق و … بعنوان فضاها و امكانات پشتیبان خطوط فعلی مترو تسریع صورت پذیرد. در این صورت می توان امیدوار بود كه با انجام یك برنامه ریزی منسجم و هدفمند و با هزینه ای بسیار كمتر از راه اندازی خطوط جدید، ضمن افزایش ایمنی، اتكا پذیری و كارایی خطوط فعلی مترو، ظرفیت این خطوط به ظرفیت كامل آنها كه بیشتر از دو برابر ظرفیت فعلی است ارتقا یابد. كرونی در ادامه با اشاره وعده انجام نشده درباب ورود ماهیانه یك قطار به مترو نیز توضیح داد: درباب ۷۰ دستگاه واگن كه از دوره قبل مدیریت شهری سفارش داده شده بود و هنوز ۱۵ درصد تجهیزات قطارها در گمرك خاك می خورد، بعد از سپری شدن حدود ۴ ماه از ترخیص اولین محموله، هنوز حتی یك رام قطار نیز به شبكه اضافه نشده كه نشان از بی برنامگی و عدم توجه كامل و جدی معاونت حمل و نقل به مترو و زیرساخت های حمل و نقل عمومی انبوه بر شهر تهران دارد.


منبع:

1398/03/17
14:52:03
5.0 / 5
22
تگهای خبر: شورا , گمرك , مدیر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است